Субота, 28.06.2025, 12:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Чумалівська загальноосвітня школа I-III ст.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Аналіз виховної роботи за 2013/2014 н.р.

Аналіз

виховної роботи Чумалівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів за 2013-2014 навчальний рік

Тут шумлять ялини, шепчуться берізки,
Пелюстки зітхають зніжених лілей.,
Всі вони розкажуть, хто живе тут, звідки,-
Це домівка друга – матінка дітей.

У мальовничому куточку, оточеному зеленими горами, з одного боку, та стрімкою річкою – з іншого, що неподалік Тячева, є місце, яке захоплює своєю незвичайністю. Засаджена деревами територія шкільного парку, охайні будинки сусідів, що навесні потопають у червоному морі тюльпанів, а восени – у різнобарв’ї осінніх квітів – усе це наповнює атмосферу позитивною енергетикою. Тому, опинившись в цьому місці, кожна людина відчуває особливу ауру – доброти та привітності. Це – наша школа!

Важливе  місце у системі  виховної  діяльності  школи  посідає  управління навчально-виховним  процесом. У нашій школі це чіткий  розподіл обов’язків  між адміністрацією, всіма членами педагогічного колективу,  творча співдружність з позашкільними закладами, використання  ініціативи громадських організацій, залучення учнівського самоврядування тобто чіткий розподіл праці та встановлення функціональної залежності між усіма педагогічними системами та підсистемами.

             Виховна система школи охоплює весь педагогічний процес, об'єднуючи навчання, позакласну діяльність дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи. Головний зміст виховного процесу - розвиток учня, його творчої індивідуальності.

   

             Виконуючи  завдання  і  реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота школи орієнтуються  на  нормативно – правову базу з питань  виховної роботи, а  саме: Закони України «Про освіту”, «Про загальну середню освіту”, «Про охорону дитинства”, «Концепцію виховання дітей та молоді”, «Концепцію громадянського виховання”, «Національну доктрину розвитку освіти”, «Конвенцію про права дитини”,  «Декларацію прав дитини”  та нормативно – правові акти, документи  Міністерства освіти і науки України, обласногоуправління освіти, органів місцевого самоврядування.

            Виховна робота педагогічного колективу школи була підпорядкована виховній проблемній темі  школи:

  • Громадянське виховання.
  • Шляхи вдосконалення роботи педагогічного колективу зі зміцнення дисципліни й попередження правопорушень серед учнів.

            У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

            Для реалізації цих завдань у школі був розроблений план виховної роботи школи  та окремі плани педагога-організатора, соціального педагога, практичного психолога, а також розроблено заходи і програми, які охоплюють всі напрями виховання:

  • національно-громадянське виховання;
  • екологічне виховання та формування здорового способу життя;
  • воєнно-патріотичне виховання;трудове виховання та профорієнтаційна робота;
  • морально-правове виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • творчий розвиток особистості;
  • родинно-сімейне виховання;

             В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру  навчання.

             Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

• продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

              Над реалізацією мети  і завдань виховної роботи в школі  в 2013-2014 навчальному році  працювало 4 класоводів 1-4 класів, 9 класних керівників 5-11 класів,  1 педагог-організатор, практичний психолог, заступник директора з ВР.

Національно-громадянське виховання

         Одним із головних завдань громадянського виховання має бути розвиток патріотизму - любові до свого народу, до Батьківщини, до її національних героїв та історичного минулого.

            Виховання патріотизму особистості передбачає прищеплення національної свідомості. Важливим показником громадянської зрілості є збереження української мови, досконале володіння нею. В умовах глобалізації людського суспільства громадянське виховання включає також почуття єдності й унікальності життя на Землі, повагу до всіх народів, їх прав, інтересів і цінностей.

       Вважливим є виховання розвиненої правосвідомості - усвідомлення своїх прав, свобод, обов'язків. Однією з важливих складових змісту громадянського виховання є розвиток політичної культури. Вона включає належну політичну компетентність, знання про державу, політичні організації та інститути, принципи, процедури та регламенти суспільної взаємодії, порядок виборів.

У нашій школі проведено ряд заходів щодо залучення учнівської молоді до правової культури. Дані питання розглядалися на нарадах при директорі, на засіданнях методичного об’єднання класних керівників та на педагогічних радах.

Основними формами роботи в цьому напрямку традиційно залишаються бесіди про основи  правових знань, зустрічі з  представниками  правоохоронних органів.

В період з 01.10.по 11.10. в школі проходила Декада правових знань, в рамках якої проведено ряд наступних заходів:

  1. бесіди

«Права та обов’язки дитини» (1кл. Драгула Н.М.),

«Пам’ятка дітям та батькам» (2кл. Паканич Н.І.),

«Права та обов’язки дитини» (3кл. Маркуш С.М.),

«Права та обов’язки громадян» (4кл. Розман Н.Ю.),

«Нехай панують на землі добро і справедливість» (5-А кл. Сутула О.В.)

«Діти мають право» (5-Б кл. Кароль М.М.),

«Правова культура учнів» (6 кл. Стойка Д.М.),

«Права дитини – мої права» (7кл. Ковач М.В.),

  1. Година спілкування «Закон і право» (10 кл. Розман С.М.)

З метою удосконалення правової свідомості учнів в період з 18.11. по 22.11. в школі проводився Тиждень правових знань. Вчителями проведено:

- конкурс стіннівок (Місарош Н.І., Сутула О.В.).

- брейн-ринг «Княжа Русь-Україна» (Місарош Н.І.),

- година пам’яті «Допоки пам’ять в серці не згасне» (Місарош Н.І., Сутула О.В.),

- правовий тренінг «Учитель – учень: як уникнути конфліктної ситуації» (Сутула О.В., Лях О.Ю.),

- проведено звітування класних керівників про роботу з профілактики правопорушень в учнівському колективі.

           Одним з аспектів громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту здійснювалась через проведення різноманітних бесід, виховних годин, оформлення шкільного історичного музею.

Питання виховання родинної культури й відродження національних традицій українського народу класними керівниками реалізовувалось через проведення наступних заходів:

- година спілкування «Шануй себе, шануватимуть і люди тебе» (7 кл. Ковач М.В.);

- «Прийди до серця, Україно!» (6кл. Стойка Д.М.);

- «Люблю тебе, моя Вітчизно!» (5-А кл. Сутула О.В.);

- Усний журнал «Вірус лихослів’я…Як його подолати?» (гурток «Літературний вісник» Кричфалушій С.І.);

- Відкрита вих.. година «Любіть свою хату, хоч і небагату» (8-Б кл. Місарош Л.М.);

- Свято Миколая в ГПД;

- «Чумалівські вечорниці» (4 кл. Розман Н.Ю);

   - День матері «Мама – життя і творіння основа» (7 кл. Ковач М.В.);

   - Народознавче свято «Славимо Великдень!».

Всі ці заходи направлені  на виховання почуття національної гордості за свою Батьківщину.

          

  Ще однією важливою складовою громадянського виховання є моральне виховання. Воно включає прищеплення гуманістичних рис. Значне місце у змісті громадянського виховання займає формування культури поведінки особистості, що ґрунтується на нормах моралі, законів, традицій, учинків людини. Загальнолюдські аспекти громадянського виховання мають за мету формування в особистості свідомого прагнення до захисту та збереження світової духовної культури.

            З метою виховання милосердя, доброти, щирості, поваги до оточуючих, людей похилого віку та інвалідів, вшанування пам’яті загиблих у роки  Голодомору в школі

 проводилися такі заходи:

- година пам’яті до дня Голодомору (Сутула О.В., Місарош Н.М.);

- усний журнал «Голодомор. Сторінки історії» (10 кл. Розман С.М.);

- бесіда «Пам’ять про Голодомор» (7 кл. Ковач М.В.);

- «Голодомор в Україні» (ГПД Кляп М.К.);

- тематичний матеріал у газеті «Шкільний вісник»;

- відвідано Вільшанський будинок інвалідів;

- привітали вчителів-пенсіонерів з Днем Учителя;

- бесіда «Дивіться на нас як на рівних»(7 кл. Ковач М.В.).

-  з учнями ГПД проведено відкрите виховне заняття «Дружба і товаришування».

            Не обійшли ми своєю увагою і  урочисті заходи, присвячені ювілейним датам відомих  видатних діячів Тячівщини, Закарпаття. Були проведені бесіди, виховні години, підготовлені презентації,  конкурси рефератів, конкурс на кращий твір, конкурс на кращий малюнок – у ньому взяли участь учні 5-8 кл., конкурс поробок, плакатів.

Екологічне виховання

та формування здорового способу життя

            Основним завданням екологічного виховання в школі було систематизація та використання екологічних знань, виховання любові до природи, бажання берегти і примножувати її, формування вмінь і навичок діяльності в природі. Створювалися умови для усвідомлення необхідності бережливого ставлення до природи та формування їх естетичного смаку.  Перед новорічними святами традиційно в школі проводився конкурс «Замість ялинки – новорічна композиція», в жовтні та квітні у школі проведено  акцію «Чисте довкілля». Активною була участь учнів школи в різних конкурсах цього напрямку. З метою розвитку еколого-натуралістичної діяльності, формування екологічної культури та бережливого ставлення до природи в школі проводилися бесіди, години спілкування, вікторини.

  • Такою була відкрита виховна година у 6 класі «Пори року: мистецтво і реальність» (Стойка Д.М.),
  • відкритий урок трудового у 4 класі «Робота з природнім матеріалом» (Крец Т.В.),

-    відкритий урок обр. мист. у 6 класі «Осінній пейзаж» (Розман М.А.).

-    свято весни «Квіти – усмішка природи» (3кл. Маркуш С.М.).

-    свято квітів (виставка 1-11кл. Педагог-організатор).

У рамках екологічного виховання у 2013-2014н.р. відбулись трудові екологічні десанти з покращення та благоустрою прилеглої до школи території,  місячники з благоустрою, закладка нових клумб на території школи. Свої клумби організували учні кожного класу. Вони самостійно висаджували та поливали квіти, пололи бур’яни.  Плідно працювали учні 5-11 класів приводячи до ладу зони трудових дій, класні приміщення. Всі учні школи взяли активну участь у Всеукраїнському місячнику «Чисте довкілля». Попрацювали на шкільній території і вчителі школи, і техперсонал. Минулий рік був багатий на суботники. Тому наші учні внесли свою долю  в прибирання і шкільного парку, і сільського обеліска, і прилеглої до школи вулиці.

    З метою усвідомлення важливості значення природи та її збереження, у період навчальної практики проводилися численні екскурсії по території рідного села. В ході яких діти мандрували екологічними стежками, змальовували живописні куточки природи, вивчали флору і фауну рідного краю

            Відбулися класні години за темами «Екологічні проблеми сучасного людства», «Червона книга Землі». Як і кожного року учні взяли участь урайонному природоохоронному конкурсі-акції «Збережемо первоцвіти», « Замість ялинки – букет» у ІІ етапі якого посіли призові місця.

            З метою пропаганди, формування вмінь та навичок  здорового способу життя, розширення функціональних можливостей організму дітей та формування практичних вмінь та навичок для самостійних занять спортом,   для учнів проводились спортивні свята, змагання, конкурси.

          У школі проведені заходи:

  1. Акція «Молодь проти наркоманії і СНІДу» (01.12.13р.);
  2. Тиждень безпеки життєдіяльності (16.09.-20.09.), (16.05. – 20.05.);

  

       В рамках даних тижнів вчителями проведено:

-  у 1 класі годину спілкування «Путівник здоров’я» (класовод Драгула Н.М.),

 - у 3 класі комбіноване заняття «Швидка допомога» (класовод Маркуш С.М.),

-  у 8-Б класі бесіда «Безпека руху»;

 - з учнями ГПД проведено заняття «В гостях у Мийдодіра» (Кляп М.К.),

-  змагання «Дужі, сміливі, спритні» (Сава М.М.).

Усі класні керівники провели в повному обсязі заняття з циклу «Безпека життєдіяльності» щодо вивчення правил дорожнього руху, заняття щодо вивчення правил протипожежної безпеки, запобігання отруєнь, правил безпеки при користуванні газом, безпеки з вибухонебезпечними предметами, безпеки на воді, безпеки користування електроприладами,  профілактики туберкульозу, гепатиту, гельмінтозу та інших інфекційних захворювань.

Систематична робота проводиться щодо запобігання дитячому травматизму: викладається курс «Основи здоров'я» 1—9 кл., проводяться виховні години з про­типожежної, радіаційної безпеки; запобігання травматизму від ВНП та випадки утоплення; правил поводження з електроприладами; пра­вила поводження в суспільних місцях.

Також, з метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів старших класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

- класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час

  чергування по школі;

- класоводам 1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись  до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;

- класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі,  виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

 

  1. Предметний тиждень із фізичної культури (02.09.-13.09.).

В рамках тижня вчителем фізкультури Сава М.М. проведено: спортивні змагання з футболу (11кл. та збірна 9-10 кл.), олімпійський урок у 5 класі, «Веселі старти», вікторина «Спорт – гармонія тіла і духу»,

- у 3 класі (вчитель Маркуш С.М.)проведено ігрове заняття «Рухливі ігри – це також спорт»,

- урок здоров’я у 8-б класі «Кров. Види крові» (вчитель Місарош Л.М.);

           Згідно наказу Тячівської РДА та наказу по школі, з метою попередження дорожньо-транспортного травматизму в період з 02.09. по 13.09. проводився рейд «Увага! Діти на дорозі».

        В рамках тижня проведено:

- бесіда «Недисциплінованість пішоходів – причина дорожньо-транспортного травматизму» (5-А кл. Сутула О.В.),

- бесіда «Щоб не трапилось біди – правил дорожніх дотримуйся завжди» (6 кл. Стойка Д.М.),

 - у 3 класі обладнано куточок безпеки руху (вчитель Маркуш С.М.);

- єдині уроки з безпеки дорожнього руху.

 

       Упродовж навчального року для учнів проводились профілактичні бесіди  за темами:

«Профілактика алкоголізму»,  «Профілактика інфекцій, що передається статевим шляхом»,  «Наркоманія та СНІД: шляхи запобігання», «Профілактика тютюнопаління», «Профілактика заразних шкірних захворювань та наркоманії»,  тренінг до Дня боротьби проти СНІДу (9-11 класи, психолог Лях О.Ю.), група учнів 7-8 класу (керівники Сава М.М. та Стойка Д.М.) показала для молодших школярів цікаве та змістовне свято «Ми обираємо здоров’я – ми обираємо життя».

         Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань та акцій, у рамках яких відбулися тематичні бесіди, конкурс плакатів, спортивні змагання «Веселі старти». Також традиційно проводилися різні шкільні  змагання з футболу, настільного тенісу. З метою пропаганди, формування вмінь та навичок  здорового способу життя, розширення функціональних можливостей організму дітей та формування практичних вмінь та навичок для самостійних занять спортом,   для учнів проводились спортивні свята, змагання, конкурси.

 

    Протягом 2013-2014 навчального року організовані та проведені зустрічі учнів школи з представниками відділу міліції. Оперуповноваженими  Тячівського МВВС  для учнів 7-11 класів проводилися бесіди з попередження вживання наркотичних речовин, бесіди за темою «Профілактика правопорушень в учбовий час» (адміністративна відповідальність за пропуски занять без поважних причин, про залучення неповнолітніх до злочинів, за діяльність та розповсюдження наркотичних речовин), «Попередження вживання спиртних напоїв».

         За місцем проживання учнів проводилась антиалкогольна та антинаркотична інформаційно-освітня робота:

  • тематичні батьківські збори щодо питання негативних та шкідливих звичок у дітей;
  • відвідування сімей, де батьки зловживають спиртними напоями;
  • відвідування сімей учнів за місцем мешкання з метою обстеження умов їх проживання, сімейного виховання;

   Практичним психологом протягом 2013-2014 н. року проведені заходи з метою виконання  статті 56 Закону про освіту України та Державної програми  „Репродуктивне  здоров'я нації " на період до 2015 року:

  • вивчення соціометричного статусу кожного учня школи з метою подальшої  індивідуальної роботи;
  • вивчення самооцінки, особливостей саморегуляції, емоційних особливостей кожного учня та рівень агресивності (методика Л.А.Радзіховського «Особливості саморегуляції», ДОН Збарського, проективні методики «Кактус», «Невідома тварина»);
  • проведення батьківського лекторію «Виховання йде із сім’ї»
  • проведення годин спілкування з учнями школи з питань пропаганди здорового способу життя, репродуктивного здоров’я .

 За  станом здоров’я  учні школи для занять фізкультурою  розподілені на медичні  групи.

Військово-патріотичне виховання

           Військово-патріотичний напрямок виховної роботи у 2013-2014н.р. знайшов відображення у проведенні заходів, присвячених Дню визволення краю та України (26 жовтня) від німецько-фашистських загарбників, Дню Перемоги (9 Травня) у Великій Вітчизняній війні, Дню захисника Вітчизни (23 лютого), річниці виводу війсь із Афганістану (вчителі ЗВ)

          До святкування  закінчення  Великої Вітчизняної війни усі учні нашої школи взяли активну участь у проведенні сільських заходів: святковій ході, мітингу на честь Перемоги, конкурсі малюнків. прибиранні території біля обеліску.

            З метою виховання милосердя, поваги до оточуючих, ветеранів Великої Вітчизняної війни, людей похилого віку, вшанування пам’яті загиблих у роки Великої Вітчизняної війни проведені заходи:

- конкурс малюнків «Тих днів не стихне слава»;

- спортивне свято до Дня захисника вітчизни;

- упорядкування обеліску та території навколо нього;

- свято пісні «Эх, путь дорожка, фронтовая» для ветеранів Великої Вітчизняної війни;

- конкурс  рефератів «Визволення краю від фашистів» (Розман М.А.)

- позакласний захід «Афганістан болить» (Стойка Д.М.)

-  конкурси літературних творів

- «Година пам’яті» (Місарош Н.І., педагог-організатор),

- «Мій біль, мій жаль, моя біда» (8-а,б класи),

-  «Пам’ять подвигу» (6 кл. Стойка Д.М.)

Трудове виховання та профорієнтаційна робота

       Велика увага  приділяється  трудовому вихованню та профорієнтаційній роботі, підготовці дітей до самостійного життя. З метою формування уявлення дітей  про багатогранність професій та пропагування сільськогосподарської направленості, сприяння емоційно-ціннісному ставленню до життя через професії, та підготовка до соціалізації через формування навичок та умінь дорослого життя проводились бесіди: «Ким бути? Здібності людини та вибір професії»,  «Справа мого життя», виховна година в 11класі «Професії різні важливі, професії різні потрібні» та інші. З метою формування в дітей готовності до свідомого професійного вибору спеціалісти служби зайнятості проводили бесіди з учнями - випускниками 2013 року.

       Профорієнтаційна робота побудована на зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами області.   На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів. Класними керівниками протягом 2013-2014 н.р. проводились виховні  години за темами: «Я обираю професію», «Моя майбутня професія».  В школі проводяться конкурси творів та конкурси на кращий малюнок за темою «Ким бути?»

       Велику допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає практичний психолог школи Лях О.Ю.. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.

Морально-правове виховання

Одним із напрямків виховної роботи є морально – правове виховання, яке відображене в планах виховної роботи класних керівників. Морально – правове виховання, яке здійснюється ушколі, різноманітне за формами та тематикою.

 Так, за 2013-2014 роки було проведено:

лекції на тему:

  •  «Конституція – головна правова книга»
  • «Якою повинна бути людина за Біблією»
  • «Адміністративні правопорушення»
  •  «Смертна кара: історія, сучасність, за чи проти?»
  • «Права і обов’язки громадян України»

бесіди на тему:

  •  «Я громадянин України!»
  • «Відповідальність неповнолітніх за правопорушення, вживання та розповсюдження наркотиків»
  •  «Відповідальність за крадіжку державного та особистого майна»
  •  «Підлітку про закон»
  • «Моральні цінності в сучасному житті»
  • «Правопорушення та відповідальність»
  • «Права людини і закон – реальність, історія, майбутнє»

брейн – ринги на тему:

  • «Чи знаємо ми свої права?»
  • «Конституція – головна правова книга»

дискусії та диспути на тему:

  • «Право на життя та позбавлення життя»
  •  «Що таке культура поведінки в громадських місцях?»
  •  «Ненормативна лексика: норма чи аморальність?»

 

Необхідно зазначити, що в школі діє Рада з профілактики правопорушень. З метою належної організації  роботи у навчальному закладі затверджується план заходів щодо попередження правопорушень серед школярів.  Профілактична робота проводиться систематично, згідно відповідних планів.

Щорічно у вересні складаються списки учнів, які мають нахил до паління, правопорушень та запізнюються на уроки. З ними організована індивідуальна робота класних керівників, соціального педагога та психолога школи.

Щорічно проводяться зустрічі учнів з робітниками правоохоронних органів та юристами.

В школі існує система контролю за відвідуванням учнями занять. У кожному класі ведеться щоденний контроль відвідування. Класний керівник складає щомісячний звіт по відвідуванню учнями навчальних занять, який надає заступнику директора з виховної роботи. Звіти по відвідуванню заслуховуються та обговорюються на засіданнях шкільної ради профілактики.

 

З напрямку роботи з батьками, на початку кожного навчального року в школі проводяться батьківські збори, на яких висвітлюється питання внутрішнього розпорядку школи,  правила поведінки учнів в громадських місцях. Кожен класний керівник систематично проводить батьківські збори  не менше 3-4 разів на рік. Регулярно ведеться індивідуальна робота з батьками. Працює Батьківський всеобуч, на який, з метою просвітницької роботи, запрошуються працівники правоохоронних органів та лікарі.  Зокрема, з батьками учнів, що навчаються в школі,  було прочитано лекцію на тему: «Профілактика алкогольної, тютюнової та наркотичної залежності у підлітків», дитячим лікарем проведено заняття на тему: «Діти – наше відлуння (про роль власного прикладу батьків у вихованні підлітків)», проведено батьківські збори на тему: «Роль сім’ї у розвитку моральних якостей підлітків». Крім того, класні керівники інформують усіх батьків про поведінку їх дитини в індивідуальному порядку.

У школі постійно ведеться робота з попередження расизму та ксенофобії, виховання толерантного відношення до людей. Протягом року проводилися  засідання Ради профілактики, організовувалися  зустрічі учнів школи з представникам правоохоронних органів, під час яких проводились бесіди  правової тематики. На засіданнях Ради розглядались випадки порушення  поведінки учнями, схильними  до порушень  дисципліни, пропусків занять без поважних причин.

          Радою профілактики школи практикувались такі засоби впливу:

  • - винесення офіційного попередження про відповідальність за навчання та виховання дітей  батькам ;
  • - винесення  офіційного попередження за противоправну поведінку .

У школі проведено ряд заходів щодо залучення учнівської молоді до правової культури. Дані питання розглядалися на нарадах при директорі та на засіданнях методичного об’єднання класних керівників.

    Основними формами роботи в цьому напрямку традиційно залишаються бесіди про основи  правових знань, зустрічі з  представниками  правоохоронних органів.

Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та  прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та іх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.

На початок навчального року на внутрішкільному обліку було 4 учнів.

 На обліку в КМСД  учнів школи немає У  2013-2014 навчальному році учнями школи злочинів  не скоєно.

           З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин у 5-11 класах ведуться щоденники обліку дисципліни на уроках, відвідування уроків кожним учнем класу. Записи у щоденниках аналізуються соціальним педагогом Паканич С.М., а учні, схильні до пропусків занять без поважних причин, до порушень дисципліни та правил поведінки у школі, викликаються  на бесіди до адміністрації школи.

          Зроблені офіційні попередження батькам щодо відповідальності за виховання та навчання дітей.

            Батьки,  які нехтують своїми обов’язками щодо виховання та навчання дітей, ставляться на внутришкільний облік для подальшої з ними педагогічної роботи з метою оздоровлення умов виховання в сім’ї.

Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників:

- Розвиток творчих інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків за інтересами.

- Аналіз причин девіантної поведінки неповнолітніх.

- Особливості роботи класних керівників з важковиховуваними учнями.

- Роль Ради профілактики у вирішенні проблеми важковиховуваних учнів.

-  З досвіду роботи класних керівників по превентивному вихованню учнів.

-  Про роботу класних керівників та вчителів школи по пропаганді здорового способу життя.

-  Проблеми виховання в сучасній сім’ї

-  Система роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки та спілкування.

-  Про зайнятість дітей девіантної поведінки  під час літніх   канікул.

Художньо-естетичне виховання та сприяння творчому розвитку особистості

                Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.

              Більшість справ нашої школи підпорядкована саме художньо-естетичній діяльності.

Художньо-естетичне виховання  в школі здійснюється  перш за все  через проведення позакласних  виховних заходів, що сприяють розвитку смаків, художніх уподобань дітей.

                Завданням естетичного виховання дітей у школі є не тільки розширення художнього сприймання, списку прочитаних книг, почутих музичних творів, а й організація людських почуттів, духовного росту особистості, регуляція і корекція поведінки. Розвитку творчих здібностей кожного учня сприяли заходи  художньо-естетичної спрямованості. Протягом року проводились шкільні конкурси  малюнків, плакатів, поробок, в яких учні брали активну участь.

             В період з 21.10.по 25.10. в школі проходив художньо-естетичний тиждень, в рамках якого проведено:

-  конкурсне шоу «Стань зіркою» (Кричфалушій С.І.),

- із вихованцями ГПД проведено змагання «Знавці дитячих пісень» (Кляп М.К.),

-  цікавою та пізнавальною була для учнів 3 класу бесіда «Як виникла музика» (Маркуш С.М.),

- між учнями 7-8-х класів проведено конкурс рефератів «Творчість композиторів» (Кричфалушій С.І.),

-  виставка малюнків та стінгазет;

Багато зусиль було докладено класними керівниками та учнями у підготовці загальношкільних  виставок «Новорічний подарунок», «Дари Осені», «Воскресни, писанко!» та  прибиранні класів до Нового року. святковий виступ «Славимо Великдень» (гурток «Літературний вісник»), виставка декоративних писанок (гурток «Декоративно-прикладне мистецтво»), загальношкільні суботники, акції чистоти і порядку, «Свято Букварика» (1 клас), вечір пам’яті «Білий птах з чорною ознакою» (8-б клас), свято 8-го Березня, підготоване учнями 5-го класу, музично-літературні вечори до відзначення пам’яті поетів, зокрема Т.Г.Шевченка,  звіт комітетів «Квіти – усмішка природи» (Маркуш С.М.), «У Попелюшки на балу» (Кароль М.М.), театралізоване географічне свято «Екватор», (літературний тиждень до 200-річчя Т.Г.Шевченка (вчителі укр. мови) та багато інших.

В школі діє постійна виставка учнівських художніх робіт, де виставляються кращі тематичні доробки (вчитель Розман М.А.). Традиційно в школі проводяться виставки учнівських стінгазет, приурочені знаменним датам та відповідно до предметних тижнів. Така робота сприяє підвищенню духовної культури учнів, здійснюється процес саморозвитку,самовиховання та самоактуалізації особистості школярів, поглиблюється вивчення програмового матеріалу.

           Крім того, у школі діє учнівський музичний колектив (дівчата 7, 8 класів). Майже ні один шкільний виступ не обходиться без їх чарівного співу. Також бажаними на всіх релігійних святах є виступи вихованців гуртка «Церковно-хоровий спів» під керівництвом Сави Т.М.

           У шільному гуртку «Літературний вісник» учні вчаться вільно висловлювати свої думки в різних літературних жанрах, розвивають мовлення. Свої перші спроби виставляють для читання в газеті «Вісник школи», таким чином розвиваючи свої літературні дарування. Також учасники гуртка дістають різні завдання для пошуку нової цікавої інформації для матеріалів газети.

             Такі форми художньо-естетичного виховання об’єднують та зміцнюють колектив, допомагають учням відчути себе частиною братства школи, учать розв’язувати важливі життєві проблеми, формують естетичні смаки, спільну думку, визначення основних напрямів життя.

      Про успішну роботу по художньо-естетичному вихованню свідчать перемоги наших учнів.

Та багато інших конкурсів, в яких наші учні активно беруть участь, а саме:

  • конкурс-рейд “Увага! Діти на дорозі!”;
  • конкурс з правового виховання “Ми всі різні, але всі рівні”;
  • конкурс на кращу Новорічну газету та листівку;
  • конкурс-акція “Діти єднають Україну”;
  • конкурс “Збережемо первоцвіти”;
  • конкурс для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування “Дерзайте! Ви талановиті”;
  • конкурс на екологічну тематику до Дня довкілля.

Родинно-сімейне виховання

           Родинно-сімейне виховання протягом 2013-2014н.р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей.

  • вечір «8 березня – свято всіх жінок» (7 кл. Ковач М.В.),
  • свято до Дня матері «Мама – життя і творіння основа» (5-б кл. Кароль М.М.).
  • новорічні ранки «Біленькі сніжинки танцюють круг ялинки» (1-4 класи, класоводи)

Протягом навчального року в 1-11 класах проводилася робота з цього  напрямку:

  • батьківські збори в 1-11 класах за результатами навчальної та виховної роботи за чверть;
  • загальношкільні батьківські збори з питань підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації.

     На загальношкільних батьківських зборах розглядалися питання «Кконсолідація превентивного виховання дітей і молоді та можливості педколективу та батьків щодо їх реалізації», аналіз учнівських правопорушень та шляхи їх попереджень.

      Більше уваги приділялося правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводилися бесіди, робилися класними керівниками доповіді, здійснювалося анкетування з питань профілактики правопорушень серед неповнолітніх.       В затвердженому плані роботи батьківського лекторію класним керівникам рекомендувалася наступна тематика:

  • ”Конвенція прав дитини” про права дітей ,
  • Правила поведінки учнів під час НВП ,         
  •  Вчимося розуміти свою дитину ,  
  •  Як уберегти дитину від правопорушень?
  • Професії, які обирають наші діти ,  
  •  Батькам про права дитини в родині:“Виховання без покарань»,
  • Про підготовку до ЗНО,
  • Про оздоровлення дітей в літній період ,            

Учнівське самоврядування

             Поряд із традиційними формами виховної роботи значне місце посідає шкільне учнівське самоврядування. Структурно самоврядування представлене як на рівні школи, так і на рівні класних колективів. Організаційно-функціональну структуру учнівського самоврядування очолює голова учкому. За кожною комісією закріплені педагоги-консультанти, які відповідали за надання методичної допомоги органам учнівського самоврядування, учням-лідерам із проблеми організації цікавих справ, акцій, навчання учнівського активу.

            Роль учнівського самоврядування підвищується в зв’язку з результативністю діяльності й підняттям її авторитету серед учнів та педагогічного колективу. В лютому в школі було організовано та проведено День учнівського врядування,  який мав великий успіх серед учнів.

      Організація дитячого самоврядування  у 2013-2014 навчальному році проводилась відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу.

            Гарним подарунком для вчителів став виступ організований до Дня Вчителя та вітання через газету «Шкільний вісник», концертна програма до Дня Матері, підготована учнями 7 класу (кл.кер. Ковач М.В.), свято Першого дзвоника, посвята в школярики, «Святий Валентин - покровитель всіх закоханих», Останній дзвінок, Випускний вечір.

          Протягом року учнівське самоврядування приймало активну участь у заходах щодо вивчення правил дорожнього руху та пожежної безпеки. Приділялося багато уваги організації дозвілля та відпочинку школярів у позаурочний час. Проводилися тематичні музичні вечори та різноманітні заходи.

          Дитяче самоврядування було ініціатором та організатором проведення  благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі. Також  школа приймала участь у благодійних акціях до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом та «Від серця до серця». Традиційно щороку організовується поїздка до Вільшанського будинку інвалідів з метою надання благодійної допомоги.

 

          Виходячи з вищесказаного можна зазначити, що виховна діяльність у школі поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам. І це нормальний процес, бо, як відомо, світ не стоїть на місці, він постійно змінюється, змінюючи нас і наше ставлення до нього.

Поряд із зазначеними позитивними результатами у  виховній   роботі  школи  мають місце недоліки, а саме:

- не на достатньому рівні працюють органи учнівського самоврядування, актив школи потребує постійної допомоги педагога-організатора та класних керівників;

- не проводиться достатня шефська  робота  учнів-старшокласників над молодшими школярами;

- недостатня  робота  проводиться щодо батьківського всеобучу та залучення батьків до проведення  виховних  заходів.

 

            Завдання виховної роботи школи  на 2013-2014н.р.:

    - виховання національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу,

держави;

- формування високої духовності особистості;

      - сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду,

успадкуванню ними духовних надбань українського народу;

- утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення  

історичної пам’яті;

      - забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів;

      - створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей – сиріт, та

дітей, що залишилися без батьківського піклування;

- створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини,

залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти

знайти кожному справу до душі;

- організація педагогічно – доцільної системи учнівського самоврядування,

колективне планування діяльності вчителів та учнів через шкільне

самоврядування.

          Проаналізувавши  роботу школи за 2013-2014 навчальний рік, можна визначити коло питань  над якими необхідно працювати у 2014-2015 навчальному році:

  • сприяти розвитку і розширенню ролі учнівського самоврядування та залучення учнів  не тільки 7-11 класів, а також 5-6 до активної діяльності в шкільному колективі;
  • спрямовувати й координувати зусилля усіх педагогів та органів учнівського самоврядування на вдосконалення навчально-виховного процесу, забезпечувати єдність їхньої діяльності, розпочати роботу щодо  навчання шкільного  активу;
  • допомагати органам учнівського самоврядування у піднятті престижу, створенні такої атмосфери в колективі, за якої члени педагогічного колективу будуть зважати на думки та рішення органів учнівського самоврядування;
  • безпосереднє співпрацювання з тими учнями-лідерами, які очолюють шкільні органи учнівського самоврядування;
  • запроваджувати практику рейтингової оцінки дисциплінованості класних колективів, урізноманітнити міри впливу на  правопорушників, залучати таких дітей до  більш  активного шкільного життя.

 

У наступному році керівникам ШМО класних керівників продовжити роботу над реалізацією проблеми «Створення сприятливих психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень і формування  активності та загальної культури учнів» та творчо підходити до планування своєї роботи, обговорювати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання на засіданнях.

Класним керівникам та класоводам продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів, урізноманітнювати види роботи з батьками, залучати батьків до позакласної роботи школи. Слід ретельніше готуватися до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, громадськість, урізноманітнити форми проведення виховних годин, використовуючи інноваційні технології, чітко ставити  виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.

 

 

Інформацію підготувала  заступник директора з виховної роботи С.І. Кричфалушій.

Категорія: Мої статті | Додав: Адмін (20.06.2014)
Переглядів: 3805 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz